I fotbollsabstinensens kölvatten

Jag älskar fotboll. Det har funnits i mitt liv så länge jag kan minnas. Jag lägger massor av tid under höst, vinter och vår vid min TV för att titta på fotboll.
Nu lever vi i en tid där det inte längre finns någon som helst sport att titta på.
Självklart ett litet problem i det stora hela. Men mitt i karantäntiderna kan jag inte bara ge upp mitt intresse. Jag saknar det varje dag, varje timme och varje minut.
Jag suger med glädje åt mig allehanda fotbollsmatcher från förr i tiden men de har inte förmågan att försätta mig i de tillstånd av sorg och eufori som de livematcher jag saknar.
Men jag får försöka att stilla mitt behov på alla sätt som går.
Så pratade jag med min äldste son härom dagen. Han tipsade mig om en pod med Erik Niva som heter When we were kings.
Lyckan när jag lyssnade på podden
var väldigt stärkande mentalt.
En pod där Niva varje avsnitt väljer en klubb och pratar om allt möjligt som har hänt och händer i den klubben. En helt fantastisk och lyssningsvärd pod.
Det är på inga sätt något som kan ge mig det som livematcher ger men den ger mig någon form av liveintresse nu i fotbollsabstinensens kölvatten.
Niva är en person som jag verkligen gillar. Han besitter en helt galen kunskap on fotboll i allmänhet och engelsk fotboll i synnerhet.
Så här, på altanen i solen, har jag i dag fått nästan 80 minuter av fotbollshistorik, politiskt maktspel och ekonomiska galenskaper inom Chelsea när Abramovich tog över klubben med alla sina miljarder.
En pod jag verkligen kan rekommendera till er som är intresserade av genomgångar av engelska klubbar.
Se ser jag fram mot eftermiddagen i dag då Aston Villa-TV sänder en gammal match mellan Villa och Liverpool. Kommer inte ihåg matchen helt men vet att Villa vinner. Självklart visas inga andra matcher än där Villa vinner. Det är ju positiv energi vi behöver. :-)
Sen har ju också serien Sunderland `til I die kommit med säsong 2 på Netflix. En klart sevärd serie.
Sen gäller det som vanligt att ni ska ta hand om er och alla omkring er.
En för alla och alla för en!
#tillsammansärvistarka

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Solen är en härlig gåva

Jag sitter i solen

Jag är privilegierad