Solen är en härlig gåva

Jag vet att vi sitter i karantän. Vilket i sig är väldigt tufft.
Men jag känner att eftersom vi är i karantän under våren och, kanske, sommaren är det enklare.
Detta är min personliga uppfattning. Jag älskar den här tiden på året. Solen kommer fram. Det blir varmare och ljusare.

Tänk om allt börjat i oktober. Då hade vi flera månader av mörker framför oss. Det är ingenting som jag älskar. Jag mår dåligt och håller mig inne under den här tiden.



Men jag kan inte hitta något bättre just nu än att sitta i solstolen och titta ut över en nyklippt tomt. Som jag har spenderat lite drygt av en timma för att få i ordning.Vi kan inte göra mer än vi försöker i dag med att hålla oss på avstånd och vara väldigt försiktiga i våra kontakter med dem som är i riskgrupp.


En för alla alla för en!

#tillsammansärvistarka

Kommentarer

  1. Glada människor som har sitt hus, sin trädgård och en plats i solen som ger dem första stor vårenergi.Våren är den vackraste ,,,,,

    SvaraRadera
  2. Håller med-har haft samma upplevelse idag-så skönt att se den gröna ytan utan maskrosor!

    SvaraRadera
  3. Känner likadant. Tur vi har trädgården att vistas i. Om någon saknar maskrosor så har vi jättemånga.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

I fotbollsabstinensens kölvatten

Jag sitter i solen